HAIRSALE
Loop driver också en frisersalong - SAXOKAM - sedan 2005, med en hår & hudvårdsshop beläget mitt i Sundsvalls Stenstad.
KUNDTJÄNST / KONTAKTINFORMATION
Vi är ännu ett relativt litet företag, men under starkt tillväxt, vilket även innebär att vi t.ex. inte alltid kan svara i telefonen, för vi måste packa paket, osv.
Det bästa sättet att få kontakt med oss, oavsett vad ärendet gäller, är att skicka ett mail till oss, så lovar vi att återkomma till dig så snart som det bara är möjligt.
E-MAIL:
TEL:
060 - 12 52 00
ADRESS:
KÖPVILLKOR
Genom att lägga en order på Hairsale.se så godkänner du också de villkor som anges här under. Så läs gärna igenom dom innan du klickar på Köp.
TRYCKFELSNISSE
Vi erbjuder väldigt många produkter av många olika varumärken, typer, storlekar, längder, färger osv. Allting läggs in och skrivs för hand och vi ber därför om överseende om det någon gång blir ett fel i vår instansning av alla dessa uppgifter. Det skulle t.ex. kunna hända att det anges fel storlek i ml i texten jämfört med vad som anges på produkten - uppåt eller nedåt - men det är såklart alltid det som anges på produkten som gäller. Vi gör det aldrig för att förvanska sanningen, utan det är alltid ett mänskligt fel i arbetet. Som vi självklart rättar till när vi, eller någon annan, uppmärksammar ett fel. Tack för er förståelse!
VI ÄR ÅTERFÖRSÄLJARE
Hairsale erbjuder och presenterar ett stort urval av varumärken och deras produkter under Hairsale.se. Bilder och texter är till allra största del från respektive varumärke, och Hairsale, vad det gäller information om användning, effekt, fördelar, varningar, innehåll, ingredienser, etc, endast speglar den information som levereras av dessa varumärken.
PRISER & BETALNING
Alla priser på Hairsale.se anges inklusive moms. I Kassan kan du se det totala belopp som du skall betala och de eventuella avgifter som skall läggas på och de eventuella rabatter som kan komma att dras av.
KLARNA CHECKOUT gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.
NU ÄVEN SWISH!
Klarna Checkout erbjuder nu även SWISH som betalningsmetod, vilket vi är glada för. Snabbt, enkelt och säkert!
En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.
UTDRAG UR KLARNAS INFO:
Få först. Betala sen.
Dessa villkor för faktura gäller mellan dig och denna butiken när du handlar varor, biljetter eller tjänster och du valt att betala med faktura.
När du väljer att betala med faktura erbjuder vi dig möjligheten att betala 14 dagar från leverans av varorna eller biljetterna/tillgängligt datum för tjänsterna eller digitalt material. Vi överlåter vårt krav på betalning för ditt köp till Klarna Bank AB (“Klarna”). Klarna kommer att skicka en betalningsinstruktion till dig där du ska betala direkt till Klarna. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Klarna, gå till klarna.se.
Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura.
Betala endast efter du tagit emot din order
Klarna erbuder konsumenter Köparskydd, vilket bland annat innebär att du som konsument inte behöver betala för dina beställda varor förens du har mottagit dem, samt att Klarna assisterar dig med problem som relaterar till ditt köp.
För mer information och instruktioner vänligen gå till: https://www.klarna.com/se/beskrivning-av-klarnas-koparskydd/.
Kostnader och avgifter
Vi tar ut en fakturaavgift om 0 kr per köp. Vid sen betalning skickas en påminnelse ut till dig där du åläggs att betala en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60 kr tillkommer en påminnelseavgift om 29,00 kr, och har du handlat för 60 kronor eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.
Kreditprövning och personuppgiftsbehandling
När du väljer att betala med faktura gör Klarna en kreditprövning. Om en kreditupplysning tas kommer du bli underrättad om detta samt få en kopia på kreditupplysningen skickad per post eller e-mail. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.
PRICERUNNER KÖPGARANTI
Ditt köp hos oss omfattas gratis av PriceRunner Köpgaranti. Det ger dig upp till 50.000 kronor om något skulle gå snett. För att omfattas av Köpgarantin så behöver du vara registrerad medlem på PriceRunner.
Även om du inte redan är medlem hos PriceRunner och kommit till vår hemsida genom dem så kan ditt köp omfattas av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är registrera dig inom 60 minuter efter ditt köp. Att bli medlem kostar inget och tar mindre än tre minuter!
Bli medlem gratis på PriceRunner>>
PriceRunner Köpgaranti ersätter dig för skada på varan vid leverans, defekt vara, om en enskild vara saknas vid leverans, om varan är felaktig eller om leverans av varan uteblir. Tänk på att beställningen måste vara adresserad till dig som privatperson.
Om något gått fel med ditt köp ersätter PriceRunner Köpgaranti dig för såväl inköpskostnader som fraktkostnader. Du får även ersättning för direkt ekonomisk skada du lidit till följd av felet. PriceRunner Köpgaranti ersätter inte eventuell värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader.
Besök PriceRunner för att ta del av kompletta villkor och regler samt lista på undantagna kategorier.
Ja tack, jag vill få gratis Köpgaranti genom att bli medlem på PriceRunner! >>
LEVERANSVILLKOR
LEVERANS
Varor som beställs före klockan 14:00 på vardagar skickas vanligtvis samma dag. Om du har lagt en order under en kväll eller helg kommer varorna att packas och skickas till dig under nästkommande vardag.
I de fall en vara har tagit slut på hyllan, och den måste beställas från leverantören, kan leveranstiden vara några dagar längre.
Du har som konsument rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening om ni inte godkänner ny leveranstidpunkt.
DROPSHIPPING
Vissa utvalda produkter skickas med så kallad dropshipping, dvs att produkten skickas direkt från ett centrallager utan att först mellanlanda på Hairsales eget lager. På så sätt kan vi hjälpas åt att hålla nere på transporterna och på så sätt sparar vi på miljön.
Det innebär också att om du beställer både en dropship-produkt och en annan lagerprodukt, så kommer dessa i 2 separata förpackningar och leveranser. Betlalningen sker dock som ett och samma köp.
Våra Dropship-partners är belägna i Sverige, så det finns ingen risk för extra kostnader av något slag.
AKTUELLA DROPSHIP PRODUKTER
- NECESSE OF SWEDEN, necessärer
- WALLi, skohorn
FRAKT
FRI FRAKT ÖVER 100 kr
- POSTEN 1-3 dagar: Gratis leverans av ditt paket inom 7 dagar. (vid köp över 100 kr)
- Hämta på Saxokam: Hämta fraktfritt på vår salong Saxokam i Gallerian in: Sundsvall
Observera:
att utöver de leveranstider som anges här i villkoren, tillkommer tiden för hantering på vårt lager med 1-2 dagar. Alla tidsangivelse avser helgfri vardag.
VARUBREV - LEVERANS TILL DÖRR
Huvuddelen av våra leveranser sker med Varubrev genom Postnord. Det innebär att din beställning skall lämnas i din brevlåda eller brevinkast, och om så inte går skall den hängas i en påse på din ytterdörr. Allt för din maximala bekvämlighet.
MYPACK - AVISERING
Vissa beställningar kan komma att skickas med MyPack - paket som får lösas ut hos ditt ombud. Det kan bero på beställningens värde, eller dess storlek. Du kommer då att få en avisering från Postnord / Ombudet när ditt efterlängtade paket finns att hämta, och var det finns. Aviseringen sker till din e-mail-adress och/eller via SMS till den adress och mobilnummer som du uppgav vid orderläggningen.
Om du missar att hämta ut ditt paket så får du även en påminnelse. Så om du lämnat rätt uppgifter till oss, så är risken att du missar en avisering minimal.
OUTLÖST PAKET
För outlösta paket debiteras 150 kr.
En beställd vara måste ALLTID hämtas ut från Ombudet innan den kan returneras till oss, oavsett anledningen till returen. Om du bara låter paketet att ligga kvar hos ombudet tills dom till slut returnerar det till oss på Hairsale, så kommer du att debiteras en avgift på 150 kr för det arbetet.
Vid skador på kartongen vid leveransen anmäl detta omgående till ditt utlämningsställe när du hämtar ut ditt paket.
ÅNGERRÄTT / REKLAMATION
Om du ångrar ditt köp har du rätt till 14 dagars ångerätt i enlighet med distansavtalslagen*. Din ångerätt på 14 dagar börjar gälla från det datum paketet är mottaget/uthämtat från utlämningsställe. Produkten ska retuneras inom 14 dagar från att du skickat in meddelande om ångerrätt. Om produkter är bristfällig, fungerar dåligt eller är trasig ber vi dig genomföra en reklamation**.
Reklamation inom två månader från uthämtingstillfälle anses ha lämnats in i rätt tid, men reklamation som sker därefter kan också anses ha lämnats i rätt tid, beroende på omständigheterna. Om du är osäker på vad som gäller för din beställning, vänligen kontakta oss på info@hairsale.se.
Båda dessa processer görs enligt nedan:
För att genomföra en ångerrätt, följ anvisningarna nedan:
- Ladda ner Konsumentverkets ångerblankett och fyll i, se bifogad länk nedan:
https://www.hairsale.se/upload/Blanketter/angerblankett-2015-konsumentverket.pdf - Maila dokument med information om önskad ångerrätt eller reklamation till info@hairsale.se.
- Efter att vi mottagit din förfrågan om ångerrätt eller reklamation kommer du att kontaktas via mail för vidare instruktioner angående ditt ärende. Detta tar normalt 1-3 arbetsdagar.
- Vid godkänd ångerrätt/reklamation ska produkt renoveras till oss,
RETURADRESS:
HAIRSALE
Östermovägen 33
854 62 Sundsvall - När vi mottagit produkten och godkänt ångerrätt/reklamation sker utbetalning via Klarna. Notera att godkänd återbetalning tar normalt 3-5 arbetsdagar. Vid eventuell tvist följer Hairsale ARN’s*** och EU ODR’s**** rekommendationer.
Skicka all information till: info@hairsale.se
Notera att du som kund ansvarar för för produkten och dess skick tills dess att den lämnats till transportören för retur. Produktens förpackning räknas också som en del av produkten och ska också förbli intakt utan några skador. Därmed rekommenderar vi att du packar produkten väl, förslagsvis i samma paket som produkten ursprungligen kom i. Vid bruten förpackning, skada eller annan form av användning av produkt så förbehåller vi oss rätten till ett värdeminskningsavdrag på upp till 100% av varans totala värde.
Vid frågor och funderingar kan du kontakta oss på info@hairsale.se eller 060-12 52 00.
* https://www.hallakonsument.se/lagar/lagen-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/
** https://www.hallakonsument.se/konsumentratt-process/reklamera-felaktig-vara/
*** https://www.arn.se/ Postadress: ARN, Box 174,101 23 Stockholm
**** https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show
Här kan du ladda ner Ångerblanketten:
RETURER
Vi följer lagen om distansavtal (minst 14 dagar): http://www.konsumentverket.se/Vart-arbete/Lagar-och-regler/Konsumentlagar/Lag-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/
FÖRE RETUR
Kontakta alltid vår kundtjänst innan du skickar tillbaka en vara.
Glöm inte att ange ordernummer vid kontakt.
VID RETUR
Hos oss på Hairsale.se har du som kund alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Se ÅNGERRÄTT/REKLAMATION för hur du går tillväga. Full återbetalning vid ångerrätt gäller förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, det vill säga oskadad i obruten förpackning. Vi förbihåller oss rätten till värdeminsingsavdrag vid längre usträckning än 14 dagar, samt vid retur av skadad vara samt förpackning. Du som kund står för returfrakten.
Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.
3D SECURITY
Vi erbjuder 3D Secure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort. 3D Secure är en säkerhetslösning för kortköp på internet som har tagits fram av kortnätverken Visa* och Mastercard**. Det är ett sätt att öka säkerheten för betalningarna i din e-handel och innebär att kunden utöver kortuppgifter behöver ange ett lösenord för att fullfölja sin betalning.
3D Secure innebär att du som handlare har ett extra skydd för eventuella bedrägerier, då det är den kortutgivande banken som tar ekonomiskt ansvar.
* Verifyfied by Visa
** MasterCard Secure Code
ÅTERBETALNING
Vid godkänd ångerrätt och reklamation sker med samma betalsätt som skedde via Klarna Checkout vid ursprungsköpet. Notera att godkänd återbetalning tar normalt 3-5 arbetsdagar. Vid eventuell tvist följer Hairsale ARNs rekommendationer*.
* https://www.arn.se/
ARN, Box 174,101 23 Stockholm
GARANTI & REKLAMATIONSRÄTT
Hairsale.se säljer alla el-produkter med ett (1) års garanti samt tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i/på produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av en godkänd serviceverkstad, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader.
Gäller det t.ex. handhavandefel eller felinställd produkt måste vi via våra serviceverkstäder debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv.
Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.
Hairsale följer naturligtvis konsumentköplagen och lämnar minst ett års garanti på alla produkter.
Denna garanti gäller inte vid:
- Olyckshändelse efter att du fått varan
- Vanvård
- Onormal användning av varan
- Om du låtit bli att följa skötsel- och seviceanvisningar.
Enligt konsumentköplagen kan du även alltid reklamera tillverkningsfel på en vara upp till tre år efter köpet.
NYHETSBREV
Du kan på olika sätt aktivt anmäla dig som prenumerant på vårt omtyckta nyhetsbrev och därmed få ta del av olika typer av information relaterad till vår verksamhet - mode & skönhet. När du anmält dig som prenumerant så har du gett oss ditt samtycke att motta detta nyhetsbrev.
När du registrerar dig som kund hos oss på Hairsale.se, och genomför ett köp, så ger du samtidigt ditt samtycke till att bli en mottagare av vårt nyhetsbrev. Det är vårt sätt att kunna informera dig om alla spännande nyheter i vår bransch, om hur du skall ta hand om ditt yttre och inre och få ta del av alla de nya trenderna inom modebranschen.
Du kan alltid, vid varje tillfälle som du mottar ett nyhetsbrev från Hairsale, avregistrera dig som mottagare av våra nyheter, kampanjer och olika erbjudanden, och ditt e-mailadress kommer då att omgående raderas från vårt kundregister för nyhetsbrev.
Men även här gäller att du alltid kan vara trygg i att Hairsale aldrig har, och aldrig kommer att överlämna dina personuppgifter till någon tredje part som inte är i direkt samarbete med Hairsale.se.